A Hétvégén rendezik az idei Forma1-es szezon második futamát a Malajziai nagydíjat. Ma az időmérőket tartották és mint ahogy Ausztráliában itt is közbeszólt az időjárás, de erről később.
Először tekintsük át a múlt heti versenyt Wéber Gábor az MTV kommentátorra szemével:
Ugyan Melbourne messze nem jelent teljes képet az egész évre, de néhány dolgot érdemes majd figyelni Sepangban a múlt heti erősorrend ismeretében. A forróság és az agresszív aszfalt sok dolgot változtathat, de egyelőre Lotus-Ferrari-Red Bull élmezőny mögött jön a Mercedes, majd a Force India, utána a McLaren, Sauber, Toro Rosso hármas szinte teljesen együtt, a Williams a senki földjén, éppen a Marussia előtt és a Caterhammel a sor végén.
Néhány érdekesség a mezőny versenyteljesítményéből:
- Räikkönen Lotusa és di Resta Force Indiája ugyanazt a kétkiállásos stratégiát futották, de a Lotus átlagosan 1,2 mp-cel volt gyorsabb körönként,
- A McLaren és a Toro Rosso szinte egálban voltak a versenyen, Button és Vergne ugyanazon a taktikán 2mp különbséggel futottak be,
- Perez ugyan Button mögött végzett, de 5 hellyel hátrébb rajtolt csapattársánál, és a második kiállásnál még 20,8 mp-re volt tőle, amit a befutóig 1,7 mp-re csökkentett,
- Webber az ECU probléma miatt rengeteget bukott a rajtnál és az első két etapban, a 39. körre már 32 mp hátrány volt Vettellel szemben, azonban a befutóig ebből 7,5 mp-et ledolgozott, hibátlan autóval lett volna esélye a dobogóért harcolni, még ha Vettel valószínűleg nem hajtott már teljes erőbedobással az utolsó etapjában,
- Sutil és Bianchi az utolsó stintre szuperlágyat választottak, ám egyiküknek sem jött be (habár Bianchi ezzel a leggyorsabb szuperlágyon futott versenykört azért megcsípte): az első gyors kört követően rohamos tempóban vesztettek, Sutil 38,6 mp-et 12 kör alatt, míg Bianchi 31,6 mp-et 8 körön belül, Kimihez képest,
- Massa a második kiállását követően mindössze 2 mp-re volt Alonso mögött, ami a 41. körre 8,4 mp-re nőtt, a befutóig pedig 21 mp lett belőle,
- A Mercedes tempóját Hamilton/Alonso viszonylatban vizsgálva látszik, hogy a Mercedes sokat vesztett a tervezett kétkiállásos taktika miatti óvatosabb kezdésen (14,4 mp-et az első kiállásokat követően Alonsóval szemben), amit aztán háromra változtatva viszont nem tudtak tempóra váltani. Különösen Hamilton harmadik, mindössze 11 körös etapja volt csalódás a közepes keveréken, amikor annak ellenére nőtt a hátrány Alonsóhoz képest, hogy a spanyol 11 körrel öregebb gumikon autózott. Az utolsó etapban aztán nagyjából stagnált a különbség, az volt Lewis legjobb etapja, de a gumik még így is nagyon kiszámíthatatlanul működtek a W04-en,
- A Sauber teljesítménye nehezen belőhető, mert ugyan Gutierrez di Restával egyező kétkiállásos taktikán volt (szuperlágy-közepes-közepes), azonban a végére 54 mp hátrány szedett össze a skóthoz képest, ráadásul ebből több mint 30-at az utolsó kiállásukat követően. A mexikói még csak most tanulja az ipart, úgyhogy a teljes képhez Hülkenbergre is szükség lesz, de az látszik, hogy a Saubernek lesz dolga, ha meg akarják verni a Force Indiát, akik jelen pillanatban a Lotus után a legjobbnak tűnnek gumihasználat szempontjából.
Akkor térjünk rá a mai időmérőn elért eredményekre:
|
Pilóta |
Csapat |
Idő |
|
1 |
1:49.674 |
|
||
2 |
1:50.587 |
|
||
3 |
1:50.727 |
|
||
4 |
1:51.699 |
|
||
5 |
1:52.244 |
|
||
6 |
1:52.519 |
|
||
7 |
1:52.970 |
|
||
8 |
1:53.175 |
|
||
9 |
1:53.439 |
|
||
10 |
1:54.136 |
|
||
11 |
1:37.636 |
- |
||
12 |
1:38.125 |
- |
||
13 |
1:38.822 |
- |
||
14 |
1:39.221 |
- |
||
15 |
1:44.509 |
- |
||
16 |
|
- |
||
17 |
1:38.157 |
- |
||
18 |
1:38.207 |
- |
||
19 |
1:38.434 |
- |
||
20 |
1:39.314 |
- |
||
21 |
1:39.672 |
- |
||
22 |
1:39.932 |
- |
||
|
Megjegyzem, hogy az utolsó kvalifikációs részén az időmérőnek eleredt az eső és ez mindenképpen a Mercédesz segítségére volt és Hamilton jó pozícióból vághat neki a holnapi versenynek. Kimi Raikönnen megint a hetedik helyen végzett mint Melbourne-ben. A két Ferrari folyamatosan jól szerepelt a hétvégén és Massa megverte csapat társát az időmérőn, de neki nem specialitása az esős verseny és a meteorológusok holnapra is előjeleznek némi csapadékot. Alonso tavaly nyerni tudott itt kérdés sikerül-e kihasználnia a jó pozícióját?
Tippeket és fogadási javaslatokat kommentben kérünk! Mi is oda fogjuk leírni tippjeinket!
Hozzászólás írásához lépj be vagy regisztrálj!
Csak a győzelem számít? Egészen biztos vagy ebben?
Nagyon keveset beszélnek erről... December 2.–án egy baszk atléta Iván Fernández Anaya egy nemzetközi versenyen vett részt Navarre, Burlada városában. Második volt, lemaradva néhány méterrel Abel Mutai mögött aki bronzérmes volt a Londoni Olimpián a 3000 méteres akadályfutásban. Ahogy a célegyenesbe értek, meglátta a kenyai futót -a verseny egyértelmű győztesét- aki tévedésből megállt 10 méterrel a célvonal előtt, mert azt hitte, hogy áthaladt már felette.
Fernández Anaya gyorsan felzárkózott, de ahelyett hogy kihasználta volna Mutai tévedését és elszáguldva mellette egy valószínűtlen győzelmet arasson, inkább mögötte maradt, és mutogatással elvezette a kenyait a célig és hagyta elsőként átlépni.
Ivan Fernandez Anaya egy tehetséges 24 éves baszk futó aki előtt nagy jövő áll a verseny után azt nyilatkozta, „Még ha el is mondták volna, hogy ha megnyerem a versenyt akkor helyet kapok a spanyol csapatban az Európai Bajnokságokra, akkor sem cselekedtem volna másként. És azt gondolom, hogy sokkal nagyobb nevet szereztem magamnak azzal, hogy azt tettem amit, mintha megnyertem volna a versenyt. Fontos dolog ez a mai világban, látva azt ahogy a dolgok vannak a körökben, a fociban, az atlétikában, a társadalomban, a politikában, ahol szinte semmi sem számít, az őszinteség egy ilyen példája jól jön.”
Az interview elején azt mondta: „Sajnálatos, hogy szinte semmit sem mondtak erről a gesztusról. ez szégyen. Véleményem szerint jó lenne a gyerekeknek ezt elmagyarázni, hogy megtanulják, hogy a sport az nem az amit a TV-ben látnak, nem csak agresszív rúgásokból, bekiabálásokból, és az ellenfélnek a középső ujjunk felmutatásából áll...”
HAJRÁÁÁÁÁ!!!!
Mily meglepő :D
Én azóta nem nézek forma-1et mióta Schumi már nem Ferrari pilóta.
(igen nekem tetszett az az időszak h csak ő volt versenyben
saját magával a többiek meg sz**ták a brét :D)
AZ volt a sport-történelem. Azóta nem nézem,
bár néha eljut hozzám a hír, kerbs meg állítható szárny
meg nem tudom mi lesz még lehet utcalányok illetve "pályalányok" a pálya szélén
és aki elmbambul az ugye megszívta szóval homokos pilóták
előnyben :D
Látatlanban a tippem Ferrari győzelem lenne, de mivel Alonsot szívből nem kedvelem
Massa a csavar-agyú meg nem oda való szerintem
mint ah a koszos boxosok is maradjanak meg a gumicserénél
de vettelt sem kedvelem mert homi német feje van,
nem az a széles állú árja német mint aminek lennie kéne,
webbert sem bírom mert ausztrál, buttont meg azért mert angol
így talán Bóóómgarner' Zsóóóti-nak kéne nyerni, de mivel ő meg
egy egyszeri fecske volt így már csak a jégember és
nikor R. maradt, de mivel a finn tegnap is bevodkázott mint állat
majd megdöngetett néhány szponzorpicsát aludt egy jót
szóval marad Niko Rosberg, szerintem ő fog nyerni.
ÜDV
:D
Szerintem a Ferrarik idén jók lesznek. Mivel Alonsó még mindig a legjopp pilóta a mezőnyben, azt várom, hogy ezt ki is használja. MEglepett a Lotusok erőfölénye az Ausztrál nagydíjon. De hiába is imádom Kimi stílusát, Alonsót nem tudja lenyomni még egyszer. Főleg, hogy három rajthelyes büntetést kapott.
Tippem a futamra: Alonso, Vettel, Hamilton