2014.03. 15.

Ausztrál Nagydíj

Ausztrál Nagydíj

A hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal útjára indul a Formula-1 2014-es szezonja, ami sorozatban már a 65. lesz. Az új szabályok és technikai módosítások izgalmas évet jósolnak az autósport szerelmeseinek, de ez fordítva is elsülhet. Tények és találgatások is napvilágot láttak a szezon kezdete előtt, de vizsgáljuk meg kicsit jobban a dolgokat a vasárnapi rajt előtt.

 

http://www.signnetwork.com/decals/Decals/CHECKERED_FLAGS/CHECKERED_FLAGS/images/Checkered%20Flags%2013.jpg Ausztrál Nagydíj
  Melbourne, 2014.03.14-16.  

Minden év kérdésekkel kezdődik. Hogy fognak majd kinézni az új versenygépek? Kik lesznek esélyesek a győzelmekre? Sorolhatnánk ezt napkeltéig is, de felesleges, mivel idővel mindenre kérdés nélkül is ott lesz a vizuális vagy audiovizuális válasz. Az idei versenygépek nem a legszebbek közé sorolandók, de akad 1-2 csinos darab. Számomra a Mclaren és a Marussia autója a legszimpatikusabb kinézetre, de 1-2 csapatnál a megfelelő festés, a színek kombinálása némileg elfedi a ronda külsőt. A győzelemre esélyes pilóták listáján jelenleg 22 név áll még, mivel a szezonnyitó előtt bárki esélyes lehet bármire, sőt a későbbiekben is. Tippelni nehéz még bármire is, de az első futam után már valamilyen minta kezdete ki fog rajzolódni.

A technika ördöge idén sem kíméli a csapatokat, amire a legjobb indok talán az új 1,6 literes turbófeltöltésű erőforrások. Az autók hangja szinte teljesen átváltozott, ami valakinek tetszik, valakinek nem, illetve a jól megszokott végsebességek is csökkenni fognak az idei szezontól. Az autók orrkúpján is történtek változások, de szerintem senki sem gondolta, hogy a lépcsős megoldásnál van még lejjebb is. Sajnos van, de idővel kénytelen lesz ezt mindenki megszokni. A technika mellett a szabályokban is történtek változások, ami szerintem a versenyen fog igazán kirajzolódni. Az FIA maximalizálta az üzemanyag mennyiségét a futamra, amit 100 kg-n állapítottak meg az okosok. Egyből felvetődött a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha kifogy a benzin? Hát akkor kiesik az adott pilóta a versenyből és kész. Jó magam nagy badarságnak tartom ezt, de sajnos már minden a költségcsökkentésről és a spórolásról szól már az autósportban is, ami idővel felőrölheti ezt a remek sportágat. Plusz szett gumit is kapnak a csapatok az időmérőre, és a Q3-s etapot is időben meghosszabbították, hogy a legjobb 10 versenyző kényelmesen le tudja futni kapkodás nélkül a tökéletes időmérő kört. Számos technikai és szabálymódosításokkal kapcsolatos dolgot fel lehetne még sorolni, de talán a leírtak a leg lényegesebbek.

Kik lehetnek esélyesek az első futam megnyerésére? Őszintén szólva 5 név kavarog a fejemben egyelőre. Hamilton és Rosberg számomra a két legesélyesebb a vasárnapi győzelemre, de Alonso és Raikkönen a Ferrari színeiben is sanszos lehet, de én nem írnám le a regnáló világbajnokot, Sebastian Vettelt sem annak ellenére, hogy állítólag a Red Bull nem éppen úgy sikerült, mint azt várták. Nálam ez az 5 név játszik, de a 22 rajthoz álló versenyzőből bárki nyerhet. Az erőviszonyokat illetően vannak még kérdőjelek, de az biztos, hogy a Mercedes erős autót hozott össze és a Williams is idén feledtetheti a tavalyi évet, mivel úgy néz ki náluk is össze tudtak rakni egy dobogóra pályázó autót. A Ferrari még kérdőjeles, de szerintem ők is erősek. A Lotust a tesztek alapján hátrébb várom, mint tavaly, de a Mclaren viszont jobb szezont futhat a tavalyinál. A címvédő Red Bull sötét ló, mert én nem igazán hiszek az olyan nyilatkozatoknak, hogy "Örülünk, ha pontot szerzők" és társai. Newey nagy koponya és biztos vagyok benne, hogy most is valamit ki fog találni, hogy az élre ugorjanak. Tény, hogy karrierje során voltak bukott konstrukciói, de a mostanit nem érzem egy vesztes gépnek. A kicsik közül talán a Force India csíphet meg komolyabb pontszerző helyeket Hülkenberg révén, de Sutil is közben villantani fog a Sauberrel én úgy érzem. A mezőny végén továbbra is meglesz a kicsik lemaradása, ami a szezon első futamain még nem hiszem, hogy annyira szembetűnő lesz.

A napokban felmerült a pletyka, hogy akár egy autó sem láthatja majd meg a kockás zászlót az üzemanyag korlátozás és az új motorok megbízhatósága miatt. Ennek valószínűsége elég halovány, de semmi sem lehetetlen. Előfordulhat, hogy kevesebb célba érő pilóta lesz, mint az elmúlt években, de szerintem mindenki nem fog kihullani.

Az első futamra Ausztráliában kerül sor, azon belül is Melbournei Albert Parkban. Egy utcai pályának is nevezhető aszfaltcsíkról beszélünk, mivel ezt a hétvégét leszámítva egész évben itt autók és egyéb járművek közlekednek. A pálya 1996 óta van a versenynaptárban és 1 kör 5303 m hosszú, ami 16 kanyart foglal magába és összesen 58 kört kell majd teljesíteniük a versenyzőknek rajta. A pályacsúcs Sebastian Vettel nevéhez fűződik 1 perc 23,529 másodperces idővel.

Összesen 3 fogadási lehetőséget ajánlok a futamhoz 3 különböző opcióból.

Ki nyeri az Ausztrál Nagydíjat?

  • Tipp1: Lewis Hamilton (197 H)
  • Odds: 1.9 (4/10)

Eredmény: Kiesett

Ki végez dobogón az Ausztrál Nagydíjon?

  • Tipp2: Fernando Alonso
  • Odds: 2.10 (6/10)
  • Iroda: Tippmixpro

Eredmény: 5. hely

Ki végez előrébb az Ausztrál Nagydíjon?

  • Tipp3: Sutil előrébb végez, mint Gutierrez
  • Odds: 1.55 (7/10)
  • Iroda: Tippmixpro

Eredmény: Sutil (12), Gutierrez (13.)

hozzászólások

Hozzászólás írásához lépj be vagy regisztrálj!

rendezés: legújabb | legnépszerűbb
Kefirke 2014-03-15 22:07:05
Redbull

további tippjeink a Forma-1 világából