2025.04. 02.

Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre 2025: Roeselare - Waregem (184.2km)

Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre 2025: Roeselare - Waregem (184.2km)

Idén 79. alkalommal rendezik meg a flandriai klasszikusok egyik fontos állomását, a Dwars door Vlaanderen klasszikus kerékpárversenyt, ami a hétvégi Flamand Kör kistestvére. No persze, ez nem azt jelenti, hogy könnyű! A 184,2 kilométeres táv Roeselare-ből indul, és Waregemben ér véget, ahogy azt az előző években is megszokhattuk. A pálya 4,2 kilométerrel rövidebb lett a 2024-es kiíráshoz képest.

Történelem:

  • A Dwars door Vlaanderen egy ikonikus belga egynapos országúti kerékpárverseny, amelyet először 1945-ben rendeztek meg. Azóta a tavaszi klasszikusok egyik meghatározó állomása lett, különösen azóta, hogy 2017-ben bekerült a WorldTour versenynaptárba. Az elmúlt évtizedekben egyre nagyobb presztízst vívott ki magának, és 2018 óta a versenyt a Flandriai Körverseny előtti utolsó felkészülési viadalként tartják számon. A verseny a második világháború után indult, és kezdetben főként belga versenyzők dominálták. Az első győztes a belga Florent Mathieu volt. Az 1950-es és 1960-as években főként helyi sztárok, például Rik Van Looy és Walter Godefroot arattak sikereket. A verseny 1977-ig Dwars door België (Belgiumon Át) néven futott, de ezt követően átnevezték a ma is ismert Dwars door Vlaanderen (Flandrián Át) elnevezésre, hogy jobban tükrözze a verseny sajátos karakterét és a flandriai macskaköves terep fontosságát.  
  • A 2000-es években a verseny egyre nagyobb nemzetközi figyelmet kapott. 2002-től a Pro Continental és WorldTour csapatok is egyre nagyobb számban vettek részt, így a mezőny fokozatosan erősödött. Az útvonal nehézsége miatt a versenyt sokáig a sprinterek versenyének tartották, ahol gyors befejezésekről volt híres. Tom Boonen és Óscar Freire is győzni tudott itt, ami mutatta, hogy a gyorslábú versenyzők is eséllyel indulhattak. 2012 után azonban a verseny egyre inkább a támadó szellemű versenyzők terepévé vált, mivel a pálya módosításai miatt a selejtező szakaszok és emelkedők még inkább meghatározóvá váltak. Ez a változás elősegítette olyan bringások sikerét, akik dinamikusan tudtak támadni a verseny második felében. 2018-ban a verseny a Három Nap De Panne helyét átvette a versenynaptárban, és így a Flandriai Kör előtti utolsó fontos erőpróbává vált. Ez az átszervezés tovább növelte a verseny jelentőségét, hiszen a tavaszi klasszikusok specialistái számára ez az egyik utolsó lehetőség, hogy felmérjék formájukat az egyik legfontosabb verseny előtt.  
  • A verseny története során számos sztárversenyző emelte magasba a trófeát. Mathieu van der Poel kétszer is nyerni tudott (2019, 2022), és ezzel csatlakozott a kétszeres győztesek exkluzív klubjához. Azonban még senki sem nyerte meg háromszor a versenyt, ami tovább növeli az idei győztes esélyeit arra, hogy történelmet írjon. Az elmúlt években agresszív, támadó versenyzés jellemezte a győztesek stratégiáját. Christophe Laporte (2023) és Matteo Jorgenson (2024) egyaránt egy jól időzített támadással hagyta faképnél a riválisokat.

Útvonal:

  • Az útvonal Roeselare-ből indul és Waregemben ér véget, ahogy eddig is, de van változás tavalyhoz képest! A szervezők biztonsági okokból törölték a Kanarieberget, mivel a hozzá vezető szakasz túl veszélyesnek bizonyult, és tavaly komoly bukásokat okozott, többek között Wout van Aert, Jasper Stuyven és Biniam Girmay számára. A Varent macskaköves szektort szintén kivették az útvonalból, mert a versenyigazgató szerint nem jelentett hozzáadott értéket. A Kortekeer helyére a Berg Ten Houte második áthaladása került, míg a Ladeuze-t az Eikenberg váltja, amelyet 39 kilométerrel a cél előtt kell megmászni. A verseny viszonylag nyugodt kezdéssel indul, az első komoly emelkedő a Volkegemberg a 68. kilométernél, amely után a Holleweg macskaköves szakasz következik. A verseny legnehezebb része Maarkedal térségében kezdődik, ahol a mezőny kétszer is megmássza a Berg Ten Houte-t, valamint a Knokteberg-Trieu, Hotond és Mariaborrestraat szakaszokat. A célegyenes előtt a versenyzőknek még kétszer kell teljesíteniük a Nokereberget és a Herlegemstraat macskaköves szektort, amelyek hagyományosan döntő szerepet játszanak az eredmény alakulásában.


Esélyek:

  • A verseny várhatóan az előző évekhez hasonlóan egy agresszív, támadásokkal teli futam lesz, ahol a kisebb csoportokból induló akciók dönthetnek. Az új útvonal és a Kanarieberg eltávolítása némileg megváltoztathatja a dinamikát, de a többször teljesített Berg Ten Houte és az Eikenberg biztosítják, hogy a verseny döntő szakasza ismét a támadó szellemű kerekeseknek kedvezzen. A klasszikus specialista versenyzők, különösen azok, akik a Flandriai Körversenyre készülnek, itt próbálhatják ki formájukat. A korábbi évek tendenciája alapján egy szóló támadás vagy egy kiscsoportos befutó valószínűbb, mint egy tömegsprint. A változások miatt a verseny még kiszámíthatatlanabb lehet, de az biztos, hogy izgalmas, kemény küzdelem várható. A rajtlista alapján Tadej Pogačar és Mathieu van der Poel nem indul, viszont Wout van Aert részt vesz, aki számára ez lehet az utolsó erőfelmérő verseny a Flandriai Kör előtt. Őt különösen érdemes lesz figyelni, hiszen egy ilyen pályán nagy eséllyel versenyezhet a győzelemért. A változások ellenére a Dwars door Vlaanderen továbbra is egy dinamikus, támadó szellemű verseny, amely döntő fontosságú lehet a klasszikusok esélyesei számára.

Tipp: Wout Van Aert TOP10-ben végez - 1,62

  • Van Aert a legjobbak közé tartozik, volt egy hosszabb sérülése, de mára készen kell állnia a hétvégi Flandriára és az azt következő klasszikusokra. Ez az első tesztverseny, van olyan profi és van olyan jó, hogy nem indulna el, ha gyenge lenne. A TOP10 elvárható tőle! 

KÉRJÜK, SEGÍTSD A MUNKÁNKAT ÉS A TIPPMEZŐRE VAGY ERRE A FELIRATRA KATTINTVA, REGISZTRÁLJ A MEGÚJULT TIPPMIXPRÓRA AHHOZ, HOGY JÁTSSZ! KÖSZÖNJÜK!

tipp
Dwars door Vlaanderen 2025
Wout Van Aert TOP10-ben végez | 1.62 | (8/10)

hozzászólások

Hozzászólás írásához lépj be vagy regisztrálj!

rendezés: legújabb | legnépszerűbb

további tippjeink a Kerékpársport világából

A La Flèche Wallonne, vagyis a Vallon Nyíl az egyik leghíresebb egynapos profi országúti kerékpárverseny, amelyet minden év áprilisában rendeznek Belgium vallon régiójában. A verseny a három ardenneki klasszikus közé tartozik a Liège–Bastogne–Liège és az Amstel Gold Race mellett, és különösen fontos része a tavaszi klasszikusok sorozatának.
A La Flèche Wallonne, vagyis a Vallon Nyíl az egyik leghíresebb egynapos profi országúti kerékpárverseny, amelyet minden év áprilisában rendeznek Belgium vallon régiójában. A verseny a három ardenneki klasszikus közé tartozik a Liège–Bastogne–Liège és az Amstel Gold Race mellett, és különösen fontos része a tavaszi klasszikusok sorozatának.
A De Brabantse Pijl, avagy francia nevén La Flèche Brabançonne a tavaszi kerékpáros klasszikusok különleges darabja, amely hidat képez a kockaköves klasszikusok (mint a Flandriai Körverseny vagy a Párizs–Roubaix) és az Ardennek dombos, robbanékony erőt igénylő versenyei (pl. Amstel Gold Race, Liège–Bastogne–Liège) között.
A De Brabantse Pijl, avagy francia nevén La Flèche Brabançonne a tavaszi kerékpáros klasszikusok különleges darabja, amely hidat képez a kockaköves klasszikusok (mint a Flandriai Körverseny vagy a Párizs–Roubaix) és az Ardennek dombos, robbanékony erőt igénylő versenyei (pl. Amstel Gold Race, Liège–Bastogne–Liège) között.
A Paris–Roubaix az egyik legismertebb és legikonikusabb egynapos kerékpárverseny a világon, amelyet L’Enfer du Nord-nak, vagyis Észak Poklának is neveznek. Méltán tagja a legnagyobb öt egynapos klasszikusnak, sőt talán ez a legismertebb és legnehezebb mind közül. A futamot minden év áprilisában rendezik meg Franciaország északi részén, általában Compiègne városából indulva és a roubaix-i velodrome-ban célba érve. A győztes nem serleget vagy kupát kap, hanem azon melegében kiszednek egy kockakövet az útból és egy alapzatba foglalják! Minden idők leginkább vágyott trófeája ez a kerékpárversenyző körében! Lássuk, mire számíthatunk idén!
A Paris–Roubaix az egyik legismertebb és legikonikusabb egynapos kerékpárverseny a világon, amelyet L’Enfer du Nord-nak, vagyis Észak Poklának is neveznek. Méltán tagja a legnagyobb öt egynapos klasszikusnak, sőt talán ez a legismertebb és legnehezebb mind közül. A futamot minden év áprilisában rendezik meg Franciaország északi részén, általában Compiègne városából indulva és a roubaix-i velodrome-ban célba érve. A győztes nem serleget vagy kupát kap, hanem azon melegében kiszednek egy kockakövet az útból és egy alapzatba foglalják! Minden idők leginkább vágyott trófeája ez a kerékpárversenyző körében! Lássuk, mire számíthatunk idén!